RU  UA

Середа, 1 травня
  • НБУ:USD 39.30
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.30

Чому важливі збалансовані податки для грального бізнесу

Збалансоване оподаткування ігоркі позитивно вплине на розвиток економіки країни

Збалансоване оподаткування ігоркі позитивно вплине на розвиток економіки країни

Всередині липня ВРУ ухвалила в першому читанні законопроект щодо збалансування оподаткування у сфері азартних ігор. Мова йде про багатостраждальний законопроект 2713-д, який передбачає зниження ставки податку з доходу для організаторів онлайн азартних ігор – з 30% до 10%, на дохід букмекерів з 18% до 5% та казино - з 18% до 10%, випуску та проведення лотерей також до 10%. Окрім цього організатори азартних ігор сплачуватимуть також податок на прибуток за загальною ставкою 18%. І остання вкрай позитивна новація цього законопроекту - звільнення від податку на доходи з фізичних осіб та воєнного збору виграшу до 8 мінімальних зарплат (нині - 48 тис. грн). Чому це важливо - у матеріалі для "Апостроф.Фортуна" розповідає доктор політичних наук, директор департаменту внутрішньої політики МЦПД Ігор Петренко.

По-перше, забалансовані податки - запорука успішної детінізації, коли оператори будуть розуміти, що працювати в білу реально вигідно й безпечно.

По-друге, забалансовані податки - передумова заходу в країну іноземних інвесторів, які розуміють правила гри та знають як підрахувати свій прибуток.

По-третє, створюючи новий ринок необхідно попіклуватись про його привабливість та створити зону росту. Так вчиняли багато інших країн. Наприклад, проаналізувавши підходи до встановлення розміру ставки GGR в інших країнах ми побачимо, що в Сінгапурі вона складає 5%, у Фінляндії - 10%, в Бельгії - 11%, в Аргентині та Португалії - 15%. Багато європейських країн стимулювали розвиток грального бізнесу, спочатку встановлюючи ставку GGR на рівні 5-7% (середня по Європі ставка - 15%) і далі в міру зміцнення і зростання ринку азартних ігор поступово збільшували. Так, наприклад відбувалося в Болгарії, де з запуском ринку ставка GGR становила 7% і лише з роками її підняли до 15%. Таким чином багато європейських країн з самого початку активно сприяли становленню ринку азартних ігор, в першу чергу за допомогою полегшення фіскального навантаження, а вже після його зміцнення переглядали ставки податків. Такий підхід також сприяв залученню інвесторів з інших країн і робив ще більш невигідним тіньовий сегмент.

По-четверте, позитивне голосування за законопроект 2713-д в цілому відкриває перспективи для України стати гемблінг столицею Східної Європи. Всі передумови до цього у нас є: велика територія, розвинена сфера послуг, активний пасажиропотік, зручне місце розташування, великий людський ресурс. Нерозумно все це не використовувати.

Ринок азартних ігор - це нова сфера економіки нашої країни, яка може приносити значний дохід до державного бюджету, а також розвивати суміжні галузі, наприклад готельний бізнес, логістичний, сферу громадського харчування та безліч інших супутніх бізнесів.

Загалом не надто правильно говорити про зниження податків, цей законопроект встановлює їх і робить відповідними сучасній реальності, скасовуючи застарілі правила, які діяли після заборони грального бізнесу у 2009 році. Ці нові податкові правила необхідні як операторам, так і державі, й інвесторам, а також гравцям, для яких українська юрисдикція стане привабливішою.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: Фортуна