Всередині липня ВРУ ухвалила в першому читанні законопроект щодо збалансування оподаткування у сфері азартних ігор. Мова йде про багатостраждальний законопроект 2713-д, який передбачає зниження ставки податку з доходу для організаторів онлайн азартних ігор – з 30% до 10%, на дохід букмекерів з 18% до 5% та казино - з 18% до 10%, випуску та проведення лотерей також до 10%. Окрім цього організатори азартних ігор сплачуватимуть також податок на прибуток за загальною ставкою 18%. І остання вкрай позитивна новація цього законопроекту - звільнення від податку на доходи з фізичних осіб та воєнного збору виграшу до 8 мінімальних зарплат (нині - 48 тис. грн). Чому це важливо - у матеріалі для "Апостроф.Фортуна" розповідає доктор політичних наук, директор департаменту внутрішньої політики МЦПД Ігор Петренко.
По-перше, забалансовані податки - запорука успішної детінізації, коли оператори будуть розуміти, що працювати в білу реально вигідно й безпечно.
По-друге, забалансовані податки - передумова заходу в країну іноземних інвесторів, які розуміють правила гри та знають як підрахувати свій прибуток.
По-третє, створюючи новий ринок необхідно попіклуватись про його привабливість та створити зону росту. Так вчиняли багато інших країн. Наприклад, проаналізувавши підходи до встановлення розміру ставки GGR в інших країнах ми побачимо, що в Сінгапурі вона складає 5%, у Фінляндії - 10%, в Бельгії - 11%, в Аргентині та Португалії - 15%. Багато європейських країн стимулювали розвиток грального бізнесу, спочатку встановлюючи ставку GGR на рівні 5-7% (середня по Європі ставка - 15%) і далі в міру зміцнення і зростання ринку азартних ігор поступово збільшували. Так, наприклад відбувалося в Болгарії, де з запуском ринку ставка GGR становила 7% і лише з роками її підняли до 15%. Таким чином багато європейських країн з самого початку активно сприяли становленню ринку азартних ігор, в першу чергу за допомогою полегшення фіскального навантаження, а вже після його зміцнення переглядали ставки податків. Такий підхід також сприяв залученню інвесторів з інших країн і робив ще більш невигідним тіньовий сегмент.
По-четверте, позитивне голосування за законопроект 2713-д в цілому відкриває перспективи для України стати гемблінг столицею Східної Європи. Всі передумови до цього у нас є: велика територія, розвинена сфера послуг, активний пасажиропотік, зручне місце розташування, великий людський ресурс. Нерозумно все це не використовувати.
Ринок азартних ігор - це нова сфера економіки нашої країни, яка може приносити значний дохід до державного бюджету, а також розвивати суміжні галузі, наприклад готельний бізнес, логістичний, сферу громадського харчування та безліч інших супутніх бізнесів.
Загалом не надто правильно говорити про зниження податків, цей законопроект встановлює їх і робить відповідними сучасній реальності, скасовуючи застарілі правила, які діяли після заборони грального бізнесу у 2009 році. Ці нові податкові правила необхідні як операторам, так і державі, й інвесторам, а також гравцям, для яких українська юрисдикція стане привабливішою.