RU  UA

Середа, 1 травня
  • НБУ:USD 39.30
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.30

Час щось вирішувати: UGC запропонувала Меморандум з реклами азартних ігор

Безконтрольна реклама гральних сервісів грунтовно дістала суспільство

Безконтрольна реклама гральних сервісів грунтовно дістала суспільство Фото: uagc.org.ua

Реклама азартних ігор - одна з найбільш чутливих тем у всьому світі. Україна в даному питанні не новатор, і тому дуже важливо для нашого новонародженого ринку оперативно розробити кодекс правил між самими операторами для соціально відповідальної реклами. У своїй колонці для "Українських новин" голова Ukrainian Gambling Council (UGC), заступник керівника Консультаційно-експертної ради при КРІАЛ Антон Кучухідзе розповів, що передбачає текст Меморандуму з реклами, який розробляється UGC. Пропонуємо читачам текст цього матеріалу.

Після безпосереднього запуску ринку азартних ігор, що було передбачувано, загострилося питання про правильність рекламної політики окремих операторів. Я не суддя, і не прокурор, щоб виносити вердикти юридичного характеру, тому скажу акуратно і дипломатично: не вся сьогоднішня реклама легальних операторів азартних ігор відповідає принципам соціальної відповідальності, які прописані в спецзаконі.

Які висновки потрібно зробити з даної ситуації і для бізнесу, і для держави?

(1) В цілому, очевидна нестача того перехідного періоду, який був збитий при правочному спамі під час прийняття закону про легалізацію. При наявності перехідного періоду, багато речей для ринку азартних ігор можна було обговорювати з меншими емоціями.

(2) Бізнесу потрібно розуміти, що надмірна реклама призводить до агресії людей. Важливо не зірвати терпіння населення, інакше складно буде спрогнозувати, як будуть вести себе політики через кілька років, мова не тільки про популістів, а навіть про тих політиків і лідерів, які всіляко боролися за легалізацію.

(3) Операторам не потрібно ставати токсичними для всіх прихильників легалізації та розвитку азартних ігор. Потрібно пам'ятати, що ринок надто маленький, і порушення закону і внутрішніх правил одним організатором азартних ігор буде сприйматися населенням і державою як тінь на весь ринок.

(4) Бізнес-консультанти гемблінг-операторів повинні пояснити маркетинговим департаментам, що від агресивної реклами азартних ігор більше відвідувачів в їх онлайн або оффлайн закладах просто не стане. Не всі політики, які завішують борди собою по всьому місту, виграють вибори. Реклама - це тонка матерія, яка напряму пов'язана з емоцією людини.

(5) Закон прийнятий, є базові юридичні принципи, але це все можна красиво обходити в рамках же всього законодавства. Не завжди виконання закону є чистим і справедливим, як того вимагає і Конституція, і сам інститут права. Тому потрібен документ у вигляді Меморандуму між учасниками ринку, де підпис може і не матиме юридичної сили, але цей документ буде сприйматися як культура поведінки і взяті на себе додаткові зобов'язання.

(6) Відхилення від прийнятого всередині ринку умовного кодексу честі чи поведінки щодо реклами буде означати, що окремо взятий суб'єкт хотів би плювати на всю соціальну відповідальність і корпоративну культуру, і готовий підставити весь ринок під негатив.

(7) Порушення всередині прийнятого Меморандуму з реклами буде розв'язувати руки державним органам на більш жорстке реагування, ніж це було раніше. Ринок зобов'язаний виконувати закон, інакше гемблінг потрапить в немилість, і абсолютно заслужено.

(8) Просто рекомендація операторам: не потрібно вести себе так, щоб ви давали грунт для криків популістів або опозиції, інакше рекламувати буде нічого. Тримайте в голові завжди фактор електорату і його політичних настроїв.

Одночасно з вищенаведеними думками, хочу також повідомити, що я не просто говорю і на думках все зупиняється. Ми, всередині Ukrainian Gambling Council, вже тиждень як розробили Меморандум з реклами та оператори всередині між собою його погоджують. Після узгодження в рамках UGC, напевно, стане необхідність про те, щоб запропонувати наш проект документа всьому ринку для обговорення. Ми обов'язково про це повідомимо.

UGC займається розробкою даного документа не для власного піару, оператори всередині нашої Ради чітко розуміють, які ризики несе нерозуміння окремими суб'єктами серйозності порушення соціальної відповідальності для всього ринку і реформи, в цілому. Ми всі пройшли важкий шлях і не хочемо ставити під удар реформу, яку держава чекало понад 11 років. Потрібно працювати на збереження позитиву, посилення і розвиток ринку азартних ігор. Цих цілей шляхом юридичних маніпуляцій не доб'єшся, тут потрібно вести себе так, щоб ринку довіряли, а не сприймали як правових наперсточників. Білим операторам не можна падати на рівень мислення нелегалів. Якщо постійно хитрувати, і кидати державі виклик по типу "доведіть, що я порушив", то повірте рано чи пізно, державна влада всім і все доводить, навіть тим, хто вважав себе за небожителя. Така природа влади, і не нам її міняти.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: Фортуна