RU  UA

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00

Рік після легалізації: експерт розповів, які пріоритетні завдання стоять перед державою й ринком

Голова UGC Антон Кучухідзе про подальші кроки, необхідні для створення цивілізованого грального ринку

Голова UGC Антон Кучухідзе про подальші кроки, необхідні для створення цивілізованого грального ринку Фото: pixabay.com

У серпні минув рік з часу набуття чинності закону "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор". Голова Ukrainian Gambling Council (UGC), заступник голови Консультативно-експертної ради КРАІЛ Антон Кучухідзе розповів "Апостроф.Фортуна", на чому наразі варто зосередитися державним органам влади і самому бізнесу на шляху побудови цивілізованого грального ринку в Україні.

На сьогоднішньому етапі є, на мою думку, низка напрямків, які потребують першочергової уваги. Частина з них лежить у законодавчій площині, частина - стосується компетенції органів виконавчої влади, ще частина потребує безпосередньої участі ринку.

Отже, нагадаю, що у березні поточного року набули чинності зміни до законодавства, які стосуються діяльності державних службовців. Ці зміни торкаються , зокрема. і діяльності регуляторного органу у сфері грального бізнесу - Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ).

Антон КучухідзеФото: facebook.com

Тут мова йде про те, що цієї осені контракти у членів Комісії завершуються, і є необхідність, задля стабільного функціонування органу, провести конкурс, як передбачено змінами до закону про держслужбу і забезпечити стабільну роботу Регулятора. Але цей процес має паралельно і на рівні Кабміну, і на рівні Верховної Ради.

Так, на рівні законодавства необхідно вирішити колізію, яка склалася у законі "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" щодо відбору членів урядової конкурсної комісії, яка потім буде призначати членів КРАІЛ. У згаданому законі є п.2 і п. 3 статті 7. Так от в п. 2 все повинно робитися на рівні виконавчої влади, а п. 3 говорить, умовно, що конкурсну комісію має створювати комітет Верховної Ради. Водночас в Конституції, в статті де прописані повноваження комітетів ВР, у них нема таких повноважень створювати конкурсну комісію для відбору державних посадовців, представників виконавчої гілки влади. Тут у всіх процедурних речах має бути прерогатива Кабміну, це суто юридичне питання.

Окрім того, якщо говорити про політичну складову, то ми ж розуміємо що тематика грального бізнесу дуже заполітизована. Є окремі депутати які люблять хайпувати на ній. Тому, щоб не було спекуляцій і якогось лобіюванная, це питання потребує вирішення. Наразі є відповідний законопроект, 5207-1, який повністю знімає цю колізію. Було б логічно чимшвидше розглянути цей законопроект і раз і назавжди вирішити це технічне питання, щоб не було ніяких маніпуляцій ні з якого боку.

Ще одне питання, яке потребує вирішення на законодавчому рівні - це питання оподаткування грального бізнесу й лотерей. Відповідний закон вже пройшов перше читання, і наразі по податковому законопроекту у депутатського корпусу є сильне бажання вирішити остаточно - щоб більше інвестицій отримати в економіку, в готельну сферу.

Загалом можна констатувати, що настрої у Верховній Раді стали більш професійними. Так, якщо казати про швидкість, то сьогодні депутатам легше сприймати ініціативи щодо азартних ігор. Вони бачать бюджетні надходження, запуск реєстру лудоманів, бачать що є можливості по самообмеженню, виконується головна соціальна роль. Тому, я думаю, що з цим питанням проблем не буде.

Але не всі питання знаходиться в площині законодавства. Є багато рішень, які треба приймати на рівні виконавчої влади.

І тут одне з головних - Кабмін може вже зараз ініціювати проведення конкурсу по відбору членів КРАІЛ. Вирішення цього питання на рівні уряду потрібно починати вже, адже восени у них закінчуються контракти.

Нагадаю, Комісія є органом держвлади який координується Кабміном, відтак уряд може проявити ініціативу і оголосити конкурс, набрати членів КРАІЛ, її голову аби Комісія могла продовжити повноцінно працювати.

Ще одне питання, яке лежить в межах компетенції виконавчої влади - затвердження технічного регламенту грального обладнання. Це питання не так давно обговорювалося на робочій групі за участі як представників державної влади, так і організаторів азартних ігор, виробників обладнання. І всі учасники вирішили, що цей документ повинен бути прийнятий, адже з ним ринку і бізнесу, і державі буде простіше організовувати роботу ринку.

Наступне питання - оптимізація роботи реєстру лудоманів для забезпечення більш швидкої перевірки громадян. Це суто технічне питання, яке залежить не від законодавства, а скоріше від правильного софту. У цьому сенсі у бізнесу з КРАІЛ дуже добра комунікація і я думаю, що найближчим часом це буде вирішено.

Потім ще дуже важливе питання - це запуск онлайн системи моніторингу. Зараз існують різні сценарії, коли її буде впроваджено. Однак є настрій, за позитивного сценарію, щоб на початку наступного року моніторинг, можливо, вже запустився. Нагадаю, взагалі-то на це відведено два роки - щоб підготувати софт, прийняти нормативно-правові документи і рухатись далі.

Ну і окрім цих великих, я б сказав, стратегічних питань для індустрії, є менші, які стосуються доопрацювання вже прийнятих нормативно-правових актів. Тут питання стосується діалогу бізнесу з державою. Адже одне, це самі закони і нормативні акти, інше - конкретна юридична практика їх впровадження. Дуже добре, що органи влади отримують від бізнесу регулярний фідбек, це допомагає оптимізувати процедури і у результаті держава і бізнес допомагають одне одному.

Ще одне надважливе питання, про яке хотілося б згадати окремо, і для якого також дуже важливою є співпраця легального грального бізнесу і органів державної влади - це боротьба з нелегальним сегментом, як офлайн, так і онлайн. Наразі вона також відбувається досить активно.

Наприклад ми, на рівні Ukrainian Gambling Council, регулярно направляємо всі дані про нелегальні заклади, які потрапляють у сферу нашої уваги, до КРАІЛ та відповідних правоохоронних органів. Поки що відпрацьовуємо офлайн сегмент - тільки наприкінці червня ми надали більше 140 адресів, і зараз працюємо над доповненням цього списку. І по новинах в медіа бачимо, що результати є, і непогані.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: Фортуна